Funchal

4 juli 2018

Lieve blogvolgers, hartelijk dank voor jullie hartverwarmende reacties en voor jullie belangstelling. Wij zijn gisterochtend veilig om 08:30u. aangekomen op Madeira en liggen afgemeerd in Funchal. De tocht van vier etmalen leverde schitterende zonsopkomsten en ondergangen op, een tijdloos gevoel maakt zich van je meester, geen enkel referentiekader behalve het kompas, de barometer, de klok en de vaste wachttijden. Los van alles! De oceaandeining geeft je het gevoel alsof je zweeft, de aarde is rond! Horizon overal om je heen en het grote verschil met de Noordzee is dat je nergens, maar ook nergens productieplatforms, windfarms, boeien en andere navigatielichten ziet. Echt een komplete leegte, overdag met de zon en 's nachts met de Melkweg. We hadden volle maan dus ook die hebben wij zien opkomen. Absoluut een totaalbeleving. Ook hebben we heel veel dolfijnen gezien, heel nieuwsgierige beestjes, zij blijven even langszij alsof ze een wedstrijdje doen met de boot, soms maken ze een cirkel er omheen om hun overmacht te tonen en met een paar grote sprongen, helemaal boven het wateroppervlak uitkomend verdwijnen zij dan weer. Wij hebben hen uitbundig toegejuicht en gevraagd of ze nog eens langs wilden komen. Soms waren het er wel meer dan 20 en soms maar 4. Nu, moe maar voldaan in een appartementje tot 7 juli, gaan Mariëtte en ik het eiland verder ontdekken via nog drie andere adresjes maar eerst nog een paar dagen bijkomen. Met een huurauto komen we de heuvels wel op en als wandelland ziet het er zeer uitdagend uit met hoge bergen tot meer dan 1500m. hoog. Een oud vulkaanlandschap, lijkend op de Canarische Eilanden en de Azoren. Wij verheugen ons er op en hiermee sluit ik dit reisblog af. Wij wensen jullie allen een heel mooie vakantie toe (het is per slot van rekening inmiddels 4 juli) met veel mooi weer. Heel veel lieve groeten van ons en tot ziens! 🇳🇱⛵️🇳🇱

1. Goos:
    4 juli 2018
    Kippenvel! Wat ongelooflijk gaaf zeg. Geniet er van, en elkaar op het eiland!
  2. De Schaapjes:
    4 juli 2018
    Zo mooi om te lezen weer lieve pa!!
    Een ervaring uit duizenden! 😘😘😘😘😘
  3. Corien:
    4 juli 2018
    Wat een mooi beeld heb je beschreven! Maar fijn dat jullie nu in rustig vaarwater zijn, geniet er van!
  4. Hessel:
    7 juli 2018
    Klinkt als een groots en meeslepend avontuur! Ik hoor graag meer na de zomer! Geniet ervan!!!