Vigo/ Moana

15 juni 2018

Lieve blogvolgers, gisteren na 11 uur onderweg geweest te zijn, aangekomen in Moaña. Na weer een nacht doorzeilen en met overdag ineens Bft. 5!  Op het ongereefde grootzeil tussen eilanden door voor de wind naar binnen gesurfd. De zeilers onder jullie kunnen zich wel voorstellen wat dat inhield. De schade heeft zich gelukkig beperkt tot een gaatje in het Grootzeil. Spectaculair was het wel: met 8,5 knots snelheid en 5Bft. op de kont, 7 ton onder controle houden was voor mij i.i.g. een nieuwe belevenis! Herman is nu bezig met de reparatie waarbij ik hem nog een tip kon geven om herhaling te vermijden. Owen en ik gebruiken de tijd om even te chillen. Zo dadelijk gaan we met een pontje naar de overkant van de baai waar Vigo ligt. Volgens Owen een mooi oud stadje waar hij eerder was met de "Zeezeilers van Marken". Ook de nacht voordat wij hier aankwamen was redelijk intensief, ik had de wacht van 02:00u. tot 06:00u. en er was redelijk veel aktiviteit op het water. Op een gegeven moment dacht ik dat wij op ramkoers lagen met een huge Unidentfied Floating Object maar het bleken drie kleine vissersbootjes te zijn die heel dicht bij elkaar voeren. Daarna steeds meer van die rakkers die uit de twee baaien kwamen. De zonsopkomst boven Cabo Finistere om 06:00u. belette mij om direct af te nokken. Wat een indrukwekkende schoonheid!!! Porto heer we come, eindelijk weer bij mijn lief, nog twee nachtjes slapen/zeilen! Dikke kus voor Boas, Gidon, Olivier en Florian! Ik mis jullie!

1. Ans:
    15 juni 2018
    Lieve Martin , wat een avontuur ! Ik herbeleef helemaal onze tocht langs de Portugese kust. Dat is nog eens wat anders dan de georkestreerd wateren hè! Hartegroet ans
  2. Peter:
    15 juni 2018
    Ja, ja - itt tot wat het spreekwoord lijkt te zeggen is 'voor de wind' niet altijd even comfortabel en gemakkelijk! Heb het goed.
  3. Annejet:
    Spannend verhaal opa! X Boas en Gidon