Dover

4 juni 2018

Lieve Blog volgers,   Zoals beloofd een vervolg op de vorige berichtjes maar inmiddels vanuit UK.  Jullie zullen wel verbaast hebben gekeken naar de koers op Marine Traffic en gedacht hebben waar gaat opa naar toe? De zeilers onder jullie begrijpen natuurlijk dat dit met de wind en de stroming te maken ha en ons dwong een tussenstop te maken in Scheveningen. Het stroomde bovendien van de regen en het zicht was abominabel. De overtocht verliep dus met een grote omweg en de laatste 25 mijl op de motor. The White Cliffs kwamen dus pas laat in zicht met tegelijkertijd twee ingaande en twee uitgaande ferries. Vannacht voor het eerst goed geslapen en blij dat de vermoeidheid weer gedaald is tot een acceptabel niveau. Nu gaan wij ontbijten, een zeilwissel doen en door naar Eastbourne. Gisteren kwam een Ned. Breehorn binnen en zij hadden 8 uur over gedaan over 60 mijl. Een leuke indicatie voor ons maar wij hopen op meer wind, helaas zullen wij wel stroom tegen hebben wachten op stroom mee zou betekend hebben dat wij vannacht om 2 uur weer hadden moeten vertrekken. Nu weer snel "aan de bak" de heren wachten op opa en dat kan natuurlijk niet. Dank voor het lezen van mijn blog en voor de reacties, tot ziens in mijn volgende verslag.

1. Ivar:
    Succes!!!
  2. De Schaapjes:
    Gaaf!! Op naar Eastbourne 💪🏻😘
  3. Coosje:
    5 juni 2018
    Ha lieve Martin, ik heb je reisblog doorgestuurd naar Titia de dochter van Herman. Zij wil je ook graag volgen.
    Veel plezier.
  4. Marjolein Doesburg-van Kleffens:
    5 juni 2018
    En Titia heeft de blog weer naar haar zussen doorgestuurd :-) Wij volgen graag mee! Veel zeilplezier! En groetjes aan Herman ;-)
  5. Hessel:
    5 juni 2018
    Leuk Martin! Ik zal af en toe eens kijken waar je uithangt.
  6. Corien:
    8 juni 2018
    Geweldig Martin, de White Cliffs en Eastbourne ken ik alleen maar vanaf het land , maar vanaf zee is dat nog mooier natuurlijk! Ik duim voor een lekker Windje Zonder stromende regen.